Totaal aantal pageviews

maandag 18 april 2011

HBO Forensisch onderzoek

In Nederland zijn er helaas maar 2 scholen die een forenische opleiding verschaffen, tot ergenis van mensen die niet in/om Amsterdam of Breda wonen. Gelukkig voor mij dat ie wel in Amsterdam zit :)

De inhoud van deze opleidingen is zeer variërend en heel erg interessant. In het eerste jaar alleen al krijg je de volgende onderdelen:

*Sporenonderzoek
*Sporenonderzoek pathologie
*DNA onderzoek
*Reconstructie van de oorzaak van schade
*Natuurkunde, Biologie, Recht, Scheikunde
(dit zijn nog maar enkele voorbeelden)

Het is een 4 jarige HBO opleiding die erg veel van me zal vergen maar ik heb het er zooooo voor over!
Het is mijn droombaan om FO te zijn dus ja, dan ga je er ook wel voor hé!

Voor mij is het mogelijk om via de 21+ toets op het HBO te komen en ik ga het proberen ook, aangezien ik nu de basis Bio, Patho en Chemie wel onder de knie heb en het MBO eigenlijk te makkelijk is waardoor ik het rustig aan doe en hierdoor het ga verprutsen en nu dus een jaar over moet doen... Dus dat! Maar er is dus hoop! Ik moet 3 toetsen afleggen voor Natuurkunde, Biologie en Nederlands waar ik alle boeken al voor in huis heb en precies weet wat er in de toetsen komt. Dus ik heb een jaar om er voor te leren ;) moet lukken zou je denken! Ik hoop het en anders is er ook nog een herkansing voor de toetsen die je niet hebt gehaald. OOOOHHH!!!! Komt goed dus hahahaha

Op naar de 21+ toets - Ik hou jullie op de hoogte!

Hier kan je alle info vinden over deze opleiding.

                                                                  Informatie filmpje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten