Totaal aantal pageviews

maandag 18 april 2011

Veenlijken

Mijn eerste ervaring met een dood lichaam was op de middelbare school, waar we bij mens en maatschappij het over veenlijken hadden en daarna ook op excursie zouden gaan naar het veenlijk-museum in Drente.

Toen al vond ik het super interessant en spannend en wilde ik er alles over weten. Mijn obsessie met dood en misdaad begon dus al vroeg nu ik er zo over na denk.
Binnenkort wil ik weer eens naar hetzelfde veenlijk museum in Drente gaan (deze is momenteel wel gesloten ivm verbouwing). Het lijkt me gaaf om weer die lichamen te zien die al die tijd zijn bewaard door het speciale grond "veen" (Veen is een natte, zuurstofarme en sponsachtige grondsoort, die is opgebouwd uit gehumificeerd plantaardig materiaal). Ze hebben er een soort kunst tentoonstelling van gemaakt en dat wil ik graag zien.

In Januari was ik nog naar bodyworlds in Rotterdam met mijn klas en ook dat was super gaaf! Soort gelijk iets maar dan bewust gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten