Totaal aantal pageviews

maandag 18 april 2011

Solliciteren

Solliciteren in deze tijden is zeer zwaar. Tegenwoordig wordt je automatisch met een standaard brief al afgewezen zonder dat ze je ook hebben gesproken. Ook het online solliciteren zint mij echt niet! Ik weet dat het een digitale revolutie is maar dit slaat alles! Ik stuur een mooie nette brief naar de Leen Bakker en vervolgens heb ik een voicemail van de leidinggevende, dus ik blij! Maar in de voicemail vertelde hij dat ALS ik nog interesse had in de baan, ik online moest solliciteren.... Dus nu loop ik zowiezo een sollicitatie vertraging op omdat ik dat eigenlijk dus meteen al had kunnen doen. Dus ik vul het "o, zo persoonlijken" online sollicitatie form in en druk op verzend. Nog geen dag later krijg ik al mail terug met daarin de standaard zinnen:

Geachte mevrouw Sweet,
Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie Hulpkracht - Heerhugowaard delen wij u het volgende mee.
Op basis van het door ons gestelde profiel en de door u verstrekte gegevens is uw kandidatuur na voorselectie niet opgenomen voor een eerste gespreksronde.


OM GEK VAN TE WORDEN TOCH?!

Oh en ze hebben nu een nieuwe standaard zin bij andere sollicitatie-afberichten die ik heb gehad:


Op basis van het Curriculum Vitae en de sollicitatiebrief, zijn wij van mening dat je profiel helaas niet optimaal aansluit bij het profiel

en:

kunnen wij u berichten dat er geen passende functie vacant is

*Huh?!* Maar ik reageerde toch op een vacature die juist op mijn CV aansloot.... HOE DAN???

Het is zeer onzeker-makend en demotiverend! Als student is er dus serieus alleen het outboud callcenter werk.
Een beetje mensen  lastig vallen rond etenstijd... Ik haat dat zelf ook als ik door die studenten wordt gebeld..

Ben gelukkig niet de enige maar zo voeld het wel helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten